Állapotfelmérési és elemzési technikák alkalmazása vállalkozásoknál : E-tananyag” a Mezőgazdasági- és élelmiszeripari gépészmérnök BSc szak hallgatói számára

Berke, Szilárd (2014) Állapotfelmérési és elemzési technikák alkalmazása vállalkozásoknál : E-tananyag” a Mezőgazdasági- és élelmiszeripari gépészmérnök BSc szak hallgatói számára. Kaposvári Egyetem – Pannon Egyetem – Szegedi Gabonakutató Nonprofit Kft., Kaposvár.

[img] Text (Lektorált egyetemi jegyzet)
Allapotfelmeres_Berke_2014.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (4MB)

Abstract

A vállalkozások, vállalatok továbbra is a piaci eredményességre törekednek, és alapvető céljuk a profitszerzés. Napjaink gazdasági környezete azonban rendkívül gyorsan változik, köszönhetően a technológia robbanásszerű fejlődésének. Különösen megnövekedett három terület jelentősége. Égető szükség van a működési (elsősorban) gazdasági környezet szüntelen elemzésére, állapotfelmérésekre és előrejelzésekre. Ugyancsak nélkülözhetetlenné váltak a vállalkozások belső értékteremtő folyamatainak átvilágításai. A cél az átvilágítással a hatékonyság növelése, a versenytársakhoz mérten előnyö- sebb értékajánlat kialakítása és készpénzre váltása. Fókuszában jellemzően a vállalkozás legnagyobb eszmei értéke, a márkaérték áll, ami a vállalati értékteremtő folyamatok sikerének vagy kudarcának egyszerű, mégis látványos értékmérője. Talán sosem lesz aktuálisabb a „Kü- lönbözöm, tehát létezem” mottó: nem elégséges a márkának értéket adni, az értékajánlatnak markánsan különböznie kell a versenytársakhoz képest. Legtöbbször nem is műszaki/minőségi összetevők tekintetében, hanem emocionális értelemben. A verseny nyertesét végül mindig a vevők fejében „választják”. Harmadrészt felértékelődött a kreatív problémamegoldási technikák értéke. A vállalkozások vezetői a régről bevált módszerek mellett/helyett új megoldások felé nyitnak akkor, amikor jellemzően csak a folyamatok újszerű áttekintése hozhat jobb eredményeket. A kreativitás, az új nézőpontok bevonása a problémamegoldásba, kifizetődőbb lett, mint valaha. A jegyzet a három említett területről hoz példákat és módszereket.

Item Type: Book
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory
Divisions: Faculty of Economic Sciences
Depositing User: Gombosné, Sára
Date Deposited: 27 Jan 2021 09:33
Last Modified: 02 Feb 2021 15:12
URI: http://kea.ke.hu/id/eprint/34

Actions (login required)

View Item View Item